Netlogo casus 3

Uitgangspunten van deze casus:

  • Turtles bewegen zich naar een muur met een doorgang. De vraag is hoe snel is de ruimt leeg.
  • We starten met 100 turtles.
  • Elke tick is 1 stap (patch) naar de deur.
  • Elke turtle beweegt zich in rechte lijn naar de ingang, turtles moeten op elkaar wachten.
  • De iteratie stopt als iedereen uit de ruimte is
  • We werken met een ruimte van 51x51 'stappen' of patches

Aanvullend op casus 1 en 2 geef ik de volgende hints:

  • Let op hoe je 'wereld' eruit ziet, dus denk aan wrap around

Richten van de turtles naar een patch of andere turtle.

face min-one-of patches with [ pcolor = red ] [ distance myself ]

Zorgen dat turtles niet overelkaar heen gaan. Er zijn meer manieren. Hieronder twee tips.

if not any? other turtles in-cone 2 60 []

if not any? turtles-on patch-ahead 1 []

Netlogo casus 2