Netlogo casus 3
Uitgangspunten van deze casus:
- Turtles bewegen zich naar een muur met een doorgang. De vraag is hoe snel is de ruimt leeg.
- We starten met 100 turtles.
- Elke tick is 1 stap (patch) naar de deur.
- Elke turtle beweegt zich in rechte lijn naar de ingang, turtles moeten op elkaar wachten.
- De iteratie stopt als iedereen uit de ruimte is
- We werken met een ruimte van 51x51 'stappen' of patches
Aanvullend op casus 1 en 2 geef ik de volgende hints:
- Let op hoe je 'wereld' eruit ziet, dus denk aan wrap around
Richten van de turtles naar een patch of andere turtle.
face min-one-of patches with [ pcolor = red ] [ distance myself ]
Zorgen dat turtles niet overelkaar heen gaan. Er zijn meer manieren. Hieronder twee tips.
if not any? other turtles in-cone 2 60 []
if not any? turtles-on patch-ahead 1 []