Opbouw
Eerst een paar aannames (gelijk aan het CLI deel):
- We beginnen met 2 spelers
- Fout en valsspelen controle komt later
- We maken dus eerst het spel werkend zoals je het ook in het echt zou spelen
- We spelen met open kaarten
- We spelen zonder de pestkaarten
Dit zijn de stappen die je dan moet doorlopen voor je het spel kan starten:
- Variabelen maken voor het bijhouden van de status van het spel. Denk aan de stokstapel, de open stapel, de kaarten bij de spelers in de hand en wie er aan de beurt is. In een webserver hebben we een nieuwe uitdaging. (opdracht 1)
- Spel startklaar maken (stok, kaarten delen, beurt en eerste kaart op open stapel leggen) (opdracht 2)
Dit zijn de stappen die je doorloopt als het spel loopt:
- Tonen informatie voor de eerste speler (opdracht 3)
- Kaart kiezen uit de hand of uit de stok (of keuze spel beeindigen) (Opdracht 4)
- Kaart leggen op stapel open kaarten of stokkaart toevoegen aan de kaarten in de hand (Opdracht 5)
- Beurt toewijzen aan volgende speler (Opdracht 6)
Als je slim bent geweest heb je de functies en taken uit het CLI script al gebruikt. In het CLI script moest je nu een loop maken om het spel speelbaar te maken. In een webserver is dit dus niet nodig. De loop ontstaat vanzelf doordat de gebruiker zelf telkens het script opnieuw kan starten met een invoer (request).